Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

‘Reli-­ en­ spiribladen ­verliezen­­ abonnees’

/
/
/
276 Views

Uit onderzoek onder spirituele en religieuze bladen door Cecile Hendriks blijkt dat de meeste bladen in meer of mindere mate abonnees kwijtraken door de crisis.

‘Twaalf van de vijftien religieuze en spirituele bladen die meewerkten aan ons onderzoek naar abonnementscijfers verliezen abonnees aan de crisis. Ook het vergrijzende publiek en het natuurlijk verloop onder abonnees zijn oorzaken van teruglopende abonnementsaantallen’, aldus Cecile.
Grootste verliezer is het christelijke blad Volzin (-12,5% abonnees). ‘Naast Volzin lijden vooral de kleine niche- bladen onder de vergrijzing van het publiek waaronder Bres en Prana. Koorddanser is een van de bladen die vooral op advertentieopbrengsten draait’, aldus Cecile. “Er komen wat abonnees bij en er vallen er jaarlijks wat af ”, meldde hoofdredacteur en uitgever Ewald Wagenaar aan Cecile. “De advertentieopbrengsten lopen wel wat terug, maar mijn abonnees willen het blad niet missen. Koorddanser bestaat al dertig jaar.’ Er zijn ook succesverhalen, zoals het in 2011 verschenen kwartaalblad Nieuwe Liefde.
“De daling zie je terug bij alle tijdschriften in Nederland, niet alleen bij de religieuze en spirituele bladen”, liet Tess Warmerdam, online marketeer bij Happinez, aan Cecile weten. ‘Ondanks de verliezen vind ik nog steeds dat Happinez het goed doet.’

Info: www.cecilehendriks.nl en de blog met het onderzoek op www.nieuwwij.nl 



Plaats een reactie

    Artikel delen
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest